האגודה – ארגון לומד

פיתוח מקצועי לשיפור הפדגוגיה ולהתפתחות אישית

צוותי החינוך הם לב האגודה

אנשי החינוך שלנו - המנהלים, המורים, המדריכים וכל השותפים למעשה החינוכי – הם לב לבה של האגודה לקידום החינוך. הם אלה הבאים במגע יומיומי עם התלמידים והחניכים, נענים לצרכיהם ומתמודדים עם קשייהם. מלאכתם חשובה, מורכבת ולעתים שוחקת. על כן, ההשקעה בפיתוחם המקצועי רבה ומשמעותית.

אנו חותרים לשיפור מתמיד של הצוותים המקצועיים בתחומי החינוך, ההוראה וההדרכה, באמצעות פיתוח מקצועי פנים-ארגוני יעיל ואיכותי.

ארגון לומד ומלמד

כארגון העוסק בחינוכם של בני נוער ובהצמחתם, אנו מאמינים כי על כל השותפים לעשיה החינוכית, בכל התחומים ובכל הדרגים, להיות מעורבים בעצמם בתהליכי למידה מתמידים ובחקר המעשה החינוכי, כחלק ממערך העבודה הסדיר. ההשתייכות למסגרות הלמידה המגוונות תורמת הן לשיפור מתמיד של העשייה החינוכית, והן לתחושות הרווחה, השייכות והפיתוח האישי של כל מי שעוסק בחינוך.

בתי הספר, הפנימיות, המיזמים החינוכיים ומטה האגודה פועלים כ"ארגונים לומדים"; למידת הצוותים מתקיימת בתוך כל מוסד ובמסגרות למידה משותפות של צוותי החינוך מהמוסדות והמיזמים האחרים"

מתיאוריה לפרקטיקה ובחזרה

תפישת הפיתוח המקצועי מתבססת על תנועה בין תיאוריה לפרקטיקה, בין העשרת הידע העיוני לחילוץ הידע המעשי. ההמשגה של תהליכים ושגרות העבודה עוזרת להעשיר את הפרקטיקה, וחקר הפרקטיקה הופכת את התיאוריה לרלוונטית וליישומית.

הלמידה המעשית מתבצעת במסגרת פורומים קבועים הנפגשים תדיר, ומסתייעת בניתוח אירועים מהשטח (case studies), התבוננות ורפלקסיה על תהליכי העבודה, על הדינמיקות והמבנים הארגוניים. בנוסף, מתקיימת למידה עיונית במסגרת סדנאות, הרצאות מפי מומחים, סיורים והשתלמויות.

תכני הפיתוח המקצועי נבנים בדיאלוג עם הלומדים ומותאמים לצרכיהם ולצרכי בתי הספר והפנימיות

יום עיון- חינוך בעמק השווה

מסגרות למידה סדירות ומגוונות לכל איש צוות

מסגרות הפיתוח המקצועי באגודה כוללות פורומים ייעודיים הנפגשים באופן סדיר בהנחיה מקצועית, ומיועדים למנהלי מוסדות, להנהלות, לעובדות סוציאליות ויועצות, לרכזי התכניות החינוכיות השונות, למדריכים, לקהילות מורים סביב תחומי דעת או עניין ועוד.

ביניהם:

פורום פיתוח מנהלים

מנהלי מוסדות האגודה נפגשים אחת לחודש ליום למידה מרוכז בהנחיית פסיכולוגית ארגונית. הפורום עוסק בנושאים מגוונים, ביניהם: ניהול צוות, הנעת עובדים, תהליכי משוב, גבולות והתנגדויות. בצד למידה תיאורטית מתקיימת למידת עמיתים, ניתוח אירועים וסיורים לימודיים לאתרים חינוכיים מעוררי השראה.


פורום מנהלי מוסדות ואנשי מטה

סדרת מפגשים בין מנהלי בתי הספר והפנימיות לבין אנשי המטה הבכירים באגודה. הפורום עוסק בליבון סוגיות משותפות, בזיהוי הממשקים המשותפים ושכלולם, בלמידה ובהעשרה.


פורום פיתוח הנהלות

המתבצע בשני צירים:

• ציר פנים מוסדי (המתקיים בכל ביה"ס או פנימייה בנפרד), בליווי מקצועי: הפורום עוסק בנושאים כגון עבודת צוות, חלוקת תפקידים, סמכות, גבולות, פיתוח שפה ניהולית, חדשנות ויצירתיות. הלמידה מתבצעת בעיקר באמצעות ניתוח אירועים ומהלכים חינוכיים.

• ציר אגודתי (מיועד לקבוצות של שותפי תפקיד ודרגי ביניים מהמוסדות השונים): כמה מפגשים סדנאיים בשנה, העוסקים בחדשנות ויזמות בחינוך ובהעשרה רוחנית.


פורום עובדות סוציאליות ויועצות

מפגש חודשי בהנחיית פסיכולוגית קלינית. הפורום עוסק בלמידה תיאורטית ובניתוח מקרים מהשטח, וכן בפיתוח וטיפוח רווחתם הנפשית של המתבגרים.


פורום רכזי מרכזי "נאות למידה"

הפורום עוסק בפיתוח מודל ייחודי של מרכזי למידה לתלמידי האגודה, בפנימיות ובבתי הספר, במטרה לקדמם בלימודים. בין הנושאים שהפורום לומד ומפתח: דרכי תמיכה בלומדים, הגמשת דרכי הוראה ודרכי היבחנות, אסטרטגיות הוראה ולמידה, הנעה, ועוד. גוף הידע הייחודי נוצר בתהליך של למידת עמיתים רחבה.


השתלמויות מדריכים

תהליך שנתי בן 16 מפגשים המלווה מדריכים ואנשי צוות בפנימיות השונות בעיצוב התפקיד שלהם, בהתמודדות עם קשיים ודילמות, בבניית מודל של מבוגר משמעותי, חונך ומלווה, ובצרכים השונים שעולים מהשטח.


פיתוח צוותי מורים – קהילות מורים

השתלמויות פנים-בית-ספריות המתקיימות בבתי הספר של האגודה, סביב נושאים רלוונטיים לבית הספר או בתחומי דעת. המתכונת היא סדנאית, והלמידה משלבת ידע תיאורטי חיצוני עם ידע מעשי, רפלקסיה ולמידה מהניסיון. ההשתלמויות נועדו לשפר את הפרופסיונאליות של המורים, לבסס תרבות ארגונית של למידה מתמדת ושיתוף בידע, ולהגביר את רווחת המורים ואת תחושת הקשר והשייכות שלהם לבית הספר.


ימי עיון

מדי שנה מתקיימים כמה ימי עיון רבי משתתפים, המיועדים לכל העובדים, ובהם מתרחש מפגש עם ידע חינוכי עדכני, עם ניסיונות מעוררי השראה ועם אנשים פורצי דרך בתחומם.


מסגרות הפיתוח המקצועי

חלק ממסגרות הפיתוח המקצועי נועד להעמיק ערכים חשובים בקרב עובדינו, לחזק את ההיכרות בין אנשי החינוך, המייצגים מגוון גדול של תפיסות ערכיות, ולפתח את הגישה המכילה והפלורליסטית המאפיינת את האגודה, ביניהן: "גוונים באגודה לקידום החינוך" והתכנית "ערנות לגזענות".

לגעת ברוח פיתוח הנהלות תשע"ז

סגל מקצועי מקדם פיתוח מקצועי

בראש הסגל עומדת מיכל שביט, מנהלת הפיתוח הפדגוגי של האגודה.
כל מסגרות הלמידה מונחות ומנוהלות על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, ביניהם מומחים בתחומי החינוך, הניהול, הפיתוח והייעוץ הארגוני, הנחיית קבוצות, הדרכה, לקויות למידה, פסיכולוגיה ועוד. במרוצת השנים צברה האגודה ידע וניסיון בהפעלת מסגרות הפיתוח הללו.

בין המנחים שאנו עובדים איתם נמנים צוות מכון צפנ"ת: דר' ישראל כ"ץ, תמר בליץ, יובל פיורקו, נעמה גולדברג, עדן ישראלי, רוקסנה ניימן ורבים אחרים.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.