ניצוצות חבויים

בכל ילד חבוי ניצוץ

בכל כיתה ישנם תלמידים בעלי שונות לימודית או התנהגותית. לעיתים קרובות הם לא מוַבנים. לא פעם הם מרגישים שקופים. לכל מורה יש תלמידים כאלה. לא כל המורים מודעים לצרכים המיוחדים שלהם, ולא כולם יודעים כיצד לעזור להם להתמודד עם האתגרים המיוחדים שלהם.

תארו לכם מציאות, שבה לכל המורים היו כלים להבין את קשייהם של ילדים בעלי שונותּ לימודית או התנהגותית, ודרכים יעילות לקדם אותם. דמיינו מצב שבו התלמידים הללו היו מקבלים את התמיכה שהם זקוקים לה לאורך כל שנותיהם במערכת החינוך...

אנו מאמינים כי חשוב לטפח ולהעצים את "הניצוץ החבוי" בכל ילד. אנו מאמינים שכאשר בית ספר לומד כיצד להיענות לצרכים של תלמידים הנתקלים בקושי, גם יתר התלמידים זוכים לאקלים חינוכי טוב יותר.

כיצד עושים זאת?

בשנת 2013 חברו האגודה לקידום החינוך ועמותת "ניצוצות חבויים" האמריקנית ("Hidden Sparks") לפעילות חינוכית משותפת, שמטרתה ליצור סביבה לימודית מאפשרת ומעצימה לכל התלמידים.

כך נולדה התכנית "ניצוצות חבויים", המכשירה מורים להבין תלמידים בעלי פרופיל למידה שונה, ללמוד ולתרגל כלים ייחודיים וליישמם בהוראה בכתה הטרוגנית.

אנו מציבים את המורה במרכז, ומשקיעים את המשאבים בהכשרה ובליווי שוטף של המורות, מתוך הנחה שהשפעה על פעולת המורות תיטיב, כמובן, עם התלמידים.

תכנית לימודים חדשנית: למידה באמצעות "עדשות"

"ניצוצות חבויים" מציעה תכנית לימודים חדשנית ובת קיימא, הבוחנת למידה באמצעות מספר "עדשות" (נוירו-התפתחות, טמפרמנט, התנהגות ואקולוגיה) על מנת לעזור למורים להשיג הבנה עמוקה יותר של מגוון הלומדים בכתות שלהם.

תכנית אימון בית ספרית

ניצוצות חבויים מספקת תכנית אימון בית ספרית, בהנחיית מאמן בעל ניסיון רב בהדרכת מורים ובעל הכשרה מעמיקה בתחום.

התכנית מיושמת בבתי הספר יסודיים ותיכונים מהמגזר הממלכתי והממלכתי דתי, היהודי והערבי. באזור ירושלים משתתפים בתכנית תיכון בויאר, תיכון דרור, תיכון רעות והתיכון המשותף כ.א.ן בכפר אדומים.

בתי ספר יסודיים המשתתפים בתכנית: ממ"ד אריאל ברעננה, ממלכתי "מענית", "אלעומריה" ברמלה וממלכתי "אופק" במודיעין.

מהי ההכשרה למובילי התכנית?

בתחילת חופשת הקיץ מוזמנים מורים ומנהלים מבתי הספר להשתתף בהשתלמות מרוכזת, המתקיימת במרכז הפסג"ה.

המורים עוברים תהליך אימון (Coaching) ואף בונים קבוצה של מאמנים פנימיים מתוך צוות בית הספר, להמשך הובלת התהליך. המאמנים עוברים הכשרה נוספת.

חיפוש אחר "ניצוצות חבויים"

כל ילד הוא יחיד ומיוחד, בעל כישורים אישיים, חוזקות ואתגרים. אנו מאמינים בטיפוח הייחודיות, הניצוץ החבוי בכל ילד, תוך שיתוף התלמידים בגילוי סגנון הלמידה וההתנהגות הייחודיים שלהם.

ההתייחסות לצרכים הייחודיים יוצרת תחושת אופטימיות לגבי הלמידה והצמיחה העתידית ומאפשרת לכל ילד למידה אפקטיבית.

שימוש בתצפיות, תיאורים ורפלקציה

הצוות לומד כיצד לערוך תצפית בשיעורים, תיאור ורפלקציה. בית הספר רוכש שפה תיאורית ומדייקת, תוך שימוש ב"עדשות הלמידה": אקולוגיה, נוירו-התפתחות וטמפרמנט.

הרפלקציה מאפשרת הבנה עמוקה של תהליכי ההוראה והלמידה. המודעות של המורה והתלמיד לגבי סגנון הלמידה וההתנהגות הייחודיים מאפשרת למורים ליצור פתרונות לצרכים מגוונים של תלמידים.


שיתוף פעולה

מחויבות לשיתוף פעולה בכל הרמות: בין מורה לתלמיד, בין מורה להורים ועבודת צוות בין-מקצועי בתוך ובין בתי ספר.

שיתוף פעולה בין כל הגורמים המכירים את התלמיד משפר את היכולת להבין את הצרכים ואת הפתרונות המתאימים לכל תלמיד ומעצים את היכולת לעזור לכל תלמיד להצליח.

פיתוח מקצועי – קהילות לומדים

כל אחד מסוגל להשתנות ולצמוח. דרך משמעותית לעזור לתלמידים לצמוח היא לפתח קהילות של לומדים בקרב המורים, בתהליך רב-שלבי וארוך טווח.

תהליך כזה גורם לצמיחה מקצועית של מורים, ולפיתוח משאבים בתוך בית הספר.

הצוות שלנו

דבי נידרברג, מנכ"לית ומייסדת Hidden Sparks

משמשת גם כמנהלת תכנית לפיתוח מקצועי במגזר החרדי בניו-יורק, עבור קרן George Rohr. בעבר הייתה המנכ"לית של Nash Family Foundation , שם עזרה ליצור את מדיניות הקרן, סייעה בהקמת תכנית Kosher City Harvest בניו יורק, וייסדה את מוזיאון הילדים היהודי.

רוקסנה ניימן, המנהלת הפדגוגית של ״ניצוצות חבויים״ בישראל

בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ועוסקת בטיפול קוגנטיבי-התנהגותי, אבחון כישורי למידה ואימון לבעלי קשיי קשב וריכוז. שימשה כמפקחת על היועצות במחוז ירושלים, ומפקחת ארצית באגף לקויות למידה. במסגרת תפקידה פיתחה את תפקיד המת"ל (מעריך תפקודי למידה) בבתי הספר כחלק מתכנית אל"ה. כמו כן, מלמדת בתוכניות להכשרת מורים ומנהלת את מרכז התמיכה בקריה האקדמית אונו.

עדן ישראלי, רכזת לקויות למידה באגודה לקידום החינוך

הקימה ומנהלת את מרכזי התמיכה "נאות למידה" עבור תלמידי מוסדות האגודה לקידום החינוך. מנהלת את תכנית "ניצוצות חבויים" באגודה לקידום החינוך ומשמשת כמאמנת בכמה בתי ספר. בעלת יותר מעשרים שנות ניסיון בטיפול והוראה של תלמידים עם קשיי למידה והתנהגות. שימשה כמדריכה מחוזית במשרד החינוך וכמומחית תחום טיפול בקשיי התנהגות.

קלייר וורצל, מנהלת פדגוגית של תכנית Hidden Sparks בארה"ב

ניהלה את תכנית הפיתוח המקצועי בביה"ס צ'רצ'יל וכן את תכנית All Kinds of Minds בבתי ספר ציבוריים בניו-יורק. במשך 17 שנים לימדה ב Bank Street College, שם הייתה ראש המחלקה לחינוך מיוחד. במהלך 30 השנים האחרונות עבדה עם מורים במערכת החינוך הציבורית בעיר ניו-יורק, פרסמה ספרי הדרכה למורים, מאמרים וסרטי הדרכה.

אודות עמותת "Hidden Sparks"

ניצוצות חבויים הינו ארגון ללא כוונת רווח, שמטרתו לעזור לילדים בעלי שונות לימודית לממש את הפוטנציאל שלהם בבית הספר ובחיים. עמותת Hidden Sparks נוסדה בשנת 2005, ומאז היא בונה תכניות לפיתוח מקצועי בבתי ספר יהודיים בארה"ב ותומכת בהן.

צוות העמותה כולל אנשי חינוך מובילים, מומחים בלמידה, פסיכולוגים, מנהלי בתי ספר ואנשי פיתוח פדגוגי. עמותת Hidden Sparks זכתה בשלושה פרסי Slingshot בזכות היותה ארגון יהודי חדשני, וכן זכתה בפרס למצוינות בחינוך יהודי: "Covenant .Signature Grant" .

לאתר העמותה - לחצו כאן >>

לפרטים נוספים על "ניצוצות חבויים" ועל בתי הספר שבהם פועלת התכנית:

[email protected]

טל. 02-6441129

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.